This property doesn't exist anymore

Single house 4.5 rooms

6672 Gordevio, Contact agency for the address
  • 140 m2
  • 4.5
CHF 590'000.-
Evolution of mortgage rates
Google translation from the original version (DE)

Casa unifamiliare alle porte della Vallemaggia

Detached house at the entrance to Vallemaggia
Avegno Gordevio (Avegn Gordev in Ticino dialect) is a municipality in the Vallemaggia and is located at the entrance to the valley. The new municipality was officially founded on April 20, 2008, as a result of the vote on the merger of the two municipalities on April 29, 2007. The name comes from the former two municipalities, Avegno and Gordevio.
The community is known for its beautiful beaches along the Maggia.
The house is located in the center of Gordevio, the interior of the property has been largely renovated. The basement and living area are wheelchair accessible.
The house is located in Via Preda Grossa 12 and has enough space for a family. In the outside area near the entrance there is a green corner with various design options. The property is wheelchair accessible, both in the basement and on the ground floor. Inside we find a new kitchen, a large living area, a laundry room, toilet / shower, 3 bedrooms and a spacious heated veranda. Another hidden gem of the house is on the first floor: a very spacious attic ... The exterior facade of the property needs a new coat of paint.

How long do I need to?
Bus: 260m, 3 min.
Village shop: 400m, 5 min.
Kindergarten Gordevio: 350m, 4min.
Primary school Ronchini: 2.6km, 4min.
Secondary school Cevio: 16km, 18min.
Maggia: 4km, 5min.
Locarno: 10km, 15min.
Ascona: 10km, 14min.

For further questions I am gladly at your disposal.

@@@@@@@@@@@@@@@@@

Casa unifamiliare alle porte della Vallemaggia

Avegno Gordevio (Avegn Gordev in dialetto ticinese) è un comune svizzero del Canton Ticino situato all'imbocco della Valle Maggia. Il nuovo comune è nato ufficialmente il 20 aprile 2008 in seguito alla
votazione del 29 aprile 2007 in cui la popolazione dei comuni di Avegno e Gordevio aveva dato luce verde alla fusione dei loro comuni in un'unica entità. Il nome deriva dai vecchi nomi degli attuali due nuclei abitati.
Nel 2002 i Comuni di Avegno e Gordevio hanno espresso la volontà pianificare il loro futuro promuovendo un Comune unico. The progetto d'aggregazione ha ricevuto l'avvallo dei due legislativi allorquando si decise per un unico segretario alla testa delle due amministrazioni.
(Fonte: www.avegnogordevio.ch)

La casa si trova in centro del paese a Gordevio, internamente è stata in gran parte riattata. Sia la cantina che il pianterreno sono accessibili in sedia a rotelle. Dispone di 2 posteggi non coperti.

La casa si trova in via Preda Grossa 12, e dispone di sufficiente spazio per una famiglia. Vicino all'entrata trovate un angolo di verde, spazio sufficiente per creare un zona relax oppure una pergola con griglia per le giornate tra amici. Senza però dover trascorrere troppo tempo a curare il giardino data la sua modica grandezza. La casa è accessibile in sedia a rotelle, sia al piano cantina che il piano terreno. La casa dispone di una nuova cucina, grande zona giorno, lavanderia, WC / doccia, 3 camere da letto e spaziosa veranda riscaldata. Un ulteriore gioiello nascosto della casa si trova al primo piano, un solaio spaziosissimo ... Esternamente la casa necessita un tinteggio.

Quanto ci metto fino a?
Bus: 260m, 3 min.
Negozio di paese: 400m, 5 min.
Scuola dell'infanzia Gordevio: 350m, 4min.
Scuola elementary Ronchini: 2.6km, 4min.
Scuola media Cevio: 16km, 18min.
Maggia: 4km, 5min.
Locarno: 10km, 15min.
Ascona: 10km, 14min.

Per ulteriori dettagli in merito all'immobile sono volentieri a vostra disposizione.

About this single house to buy

  • Single house
  • 6672 Gordevio
  • 4.5 rooms
  • Number of levels : 2
  • 140 m2 (living space)
  • 324 m2 (surface areas)
  • Built in 1955
  • Available on request
  • Reference 3037136

Features

  • Parking
  • View

Calculate your financing for this property